Dlaczego dobór kolorów w marketingu jest tak ważny

Naukowcy badają wpływanie kolorów na emocje i decyzje, które się podejmuje od dziesięcioleci, i w tym okresie zostało wydanych wiele profesjonalnych publikacji w tym temacie. Jak pokazuje praktyka, kolory są ogromnie ważne, z czego jednak wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy do końca. Wpływ ten jest także bardzo widoczny w tym, jakie produkty i marki będą wybierane przez kupujących a jakie będą unikane.

Dlatego też planując jakieś prace wiążące się z rebrandingiem czy kreowaniem nowej marki trzeba też wziąć to pod uwagę. Jeżeli wybierze się bowiem jakieś przypadkowe barwy, niekoniecznie pasujące do siebie a tym bardziej do rodzaju prowadzonego biznesu, to okazać się może że efekt będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego. Konsumenci zamiast chętnie wybierać produkty danej firmy to będą ich unikać, na przykład ze względu na skojarzenia czy tego, że nie spodoba się im zwyczajnie opakowanie.

Wiele firm już się o tym przekonało, kiedy wysokie środki na zmianę wizerunku zostały stracone właśnie dlatego, że ktoś się zdecydował na nieodpowiedni kolor. Ale jakiś kolor, zupełnie nie pasujący do jakiejś firmy, sprawdzi się świetnie przy innej, z takich też powodów warto choć trochę poznać ich znaczenie i zasady wykorzystania. Jeden z częściej wybieranych to niebieski, który się kojarzy z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, z tego też powodu często stosowany jest przez firmy z branż technologicznych czy finansowych. Czerwień jest kolorem emocji, ale też może oznaczać niebezpieczeństwo i zagrożenie.

Dlatego należy go używać bardzo rozważnie, jednak wpasowany odpowiednio w całość na pewno okaże się przydatny. Skrajne odczucia występują też w przypadku koloru czarnego. On z jednej strony kojarzy się ze smutkiem i żałobą, ale z drugiej może oznaczać wysoki standard, elegancję i luksus. Biorąc to wszystko pod uwagę trzeba uwzględnić, czy granatowa barwa sprawdzi się odpowiednio w przypadku danego projektu, czy jednak nie do końca. Jeżeli nie, to należy poszukać innego rozwiązania, żeby włożona praca nie poszła na marne.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić